Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

Innovation

Innovation er implementeringen af nye produkter, produktions-/arbejds­processer, markedsføring og organisation.

Introduktion

Implementering indebærer, for produkters vedkommende, at de er blevet introduceret på markedet.

For processer, markedsføring og organisation er der tale om innovation, når de er taget i brug.

For at der skal være tale om innovation, skal produktet, processen mv. være ny eller væsentligt ændret, som minimum for virksomheden selv. Definitionen på innovation er udviklet af OECD og beskrevet i Oslo-manualen.

Dokumentation

Link til Eurostat

Innovation i den offentlige sektor

 

Innovation generelt

 

Spørgskemaer og vejledninger for Innovation for erhvervslivet

 

Innovationsstatistik


Tabelsamling


Metode


Spørgeskema


Vejledning


 

Innovation i den offentlige sektor 

Danmarks Statistik deltog i 2009-2010 i et nordisk projekt om måling af innovation i den offentlige sektor. Resultaterne af denne undersøgelse ventes at bidrage til at øge kendskabet om offentlig innovation, og skal danne grundlag for videre analyser inden for området.

Undersøgelsen omfattede spørgsmål om bl.a. ressourcer, samarbejde og om de drivkræfter og barrierer, der er knyttet til organisationens innovationsarbejde.

Danmarks Statistik gennemførte undersøgelsen med støtte fra Eurostat og Nordic Innovation Centre under Nordisk Ministerråd.

Statistikdokumentation

Få et overblik over statistikkens formål, indhold og kvalitet. Her kan du bl.a. få svar på, hvilke kilder statistikken bygger på, hvad den indeholder og hvor ofte den udkommer.

Ansvarlig for siden

Helle Månsson