Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

Stof­misbrugs­databasen

Log On til Stofmisbrugsdatabasen

Start indberetning


Vejledning til kommunerne vedrørende bestilling af NemLog-in certifikat eller erhvervsfuldmagt til deres leverandør

Bestil certifikat til leverandøren (vejledning):

Bestil erhvervsfuldmagt til leverandøren, bemærk at ved brug af erhvervsfuldmagt, skal leverandørens bruger efterfølgende i SMDB have tildelt en godkendelse til brug af erhvervsfuldmagt.

FÆLLESINDHOLDET

Indberetningsfrist

  • Løbende indberetning senest den 15. i efterfølgende måned
  • Indberetninger for året 2019 skal færdiggøres senest 31. januar 2020.

I den daglige drift skal der indberettes til Danmarks Statistik: Anmodninger, iværksættelser og indskrivninger fra en måned senest den 15. i efterfølgende måned.

Dette ifølge Bekendtgørelsen om dataindberetninger på socialområdet, jf. kapitlerne 1 og 5 (§§24-28) og bilag 4.

Læs bekendtgørelse (nr. 534) her

Vejledning

Supplerende oplysninger

Support

Kontakt smdb@dst.dk eller SMDB-hotline: 39 17 34 90

Formål og anvendelse

Stofmisbrugsdatabasen er en indberetningsløsning, som sørger for data til tre registre: VBGS for myndighed og tilbud, SIB og KvalHep.

Registrene anvendes til monitorering af ventetider og stofmisbrugsbehandlingsindsats, herunder indberetninger til EMCDDA. Der er forskellige registerejere.

Leverandører