Strategi 2006
Officiel statistik, som er troværdig, er en væsentlig forudsætning for at demokratiet og samfundsøkonomien kan fungere. Strategi 2006 er Danmarks Statistiks plan for at levere den bedst mulige officielle statistik om samfundet og samfundsudviklingen i Danmark.
Strategi 2006 beskriver målsætninger i forhold til vores statistikprodukter, formidling, organisationsudvikling, samt målsætninger for Danmarks Statistiks virksomhedsgrundlag, dvs. det lovmæssige og økonomiske grundlag for virksomheden. Et selvstændigt afsnit gennemgår de rapporter, undersøgelser og målinger, som dokumenterer i hvilken udstrækning målsætningerne i Strategi 2006 bliver realiseret.
Strategi 2006 er en revideret version af Strategi 2005, som udkom i 2000.
Strategi 2006 er i 2006 blevet afløst af Strategi 2010.

Hent som pdf
Forord / Kolofon1. De centrale budskaber
2. Lovgrundlag og fundament
3. Hovedopgaverne og deres økonomiske grundlag
4. Interessenterne
5. Målsætninger for statistik og formidling
6. Medarbejdere og organisation
7. Realiseringen af Strategi 2006
Bilag. Kort historie
Bilag. Organisering af EU-samarbejdet
Bilag. Organisering af andet internationalt samarbejde
Bilag. Fakta om Danmarks Statistik
Bilag. Danmarks Statistiks organisation 1.Juli 2001
Kolofon
StrategiOm Danmarks Statistik
ISBN: 87-501-1186-8
Udgivet: 30. juli 2001 kl. 09:30
Antal sider: 48
Kontaktinfo:
Bo Johansen
Telefon: