Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

Virksomheder med e-salg bruger ofte sociale medier

9. december 2013 kl. 9:00

40 pct. af de virksomheder, der har mindst ti ansatte, bruger sociale medier i 2013. Blandt virksomheder med e-salg, fx via hjemmeside, er andelen imidlertid hele 56 pct. Det viser tal fra publikationen It-anvendelse i virksomheder 2013, der offentliggøres i dag.

Flere store end små virksomheder bruger sociale medier, men forskellen er ikke markant. De store virksomheder supplerer dog hyppigere de sociale netværk som Facebook med andre typer sociale medier, fx med egen blog.

I publikationen finder du disse og andre spændende resultater, fx:

 • Mindre end en tredjedel af websalget sker til private forbrugere.
 • Mere end hver tredje virksomhed har modtaget web-ordrer fra andre EU-lande. Hver femte fra et land fra resten af verden.
 • Andelen af virksomheder, der benytter sig af cloud computing, er steget med en femtedel fra 2012 til 2013.
 • Generelt har virksomheder, der benytter cloud computing intensivt, hurtigere bredbåndsforbindelser end øvrige virksomheder.
 • 60 pct. af virksomhederne har mobil adgang til internettet i 2013 mod 53 pct. i 2012.

For yderligere information om udgivelsen er du velkommen til at kontakte Martin Lundø, tlf. 39 17 38 73, mlu@dst.dk.

Ansvarlig for siden

Presse