Gå til sidens indhold

Mediernes udvikling i Danmark - 2014

15. april 2015 af Mette-Line Jakobsen

Første udgave af Kulturstyrelsens Rapportering om Mediernes udvikling i Danmark. Dette er en samlet rapportering for mediebranchen, hvor det er muligt på ét og samme sted at finde både statistik for brug af både tv, radio, trykte medier (i første omgang dagbladene), internet og mobil.

Desuden præsenteres analyser og beskrivelser af branchens økonomi, beskæftigelse og større virksomheder samt større analyser af mere indholdsprægede elementer. Kilder til tekst og tabeller er bl.a. Gallup og Danmarks Statistik.

Rapporteringen er i sin form web-baseret og opdelt i en række web-sider. Man kan på undersiderne for tv, radio, aviser/blade osv. finde større uddybende analyser af brugen af de pågældende platforme. På undersiden for brancheanalysen er der en omfattende gennemgang af mediebranchen med delbrancher i forhold til såvel økonomiske nøgletal som beskæftigelse samt gennemgang af en række af de største medievirksomheder i Danmark.  


Tags:


Emne:
Geografi: Dansk statistik