Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

Internet, radio og tv

Formålet med statistikken er at give nem og overskuelig adgang til basale fakta og svar på spørgsmål om befolkningens medievaner. Et sted, hvor man hurtigt kan få svar på spørgsmål om medierne, hvad enten man interesserer sig for modtageudstyr eller for befolkningens medievaner.

Introduktion
Statistikken indeholder fx oplysninger om medieforbruget. Man kan se, hvor høje seertal de forskellige tv-kanaler har, og hvor mange minutter danskerne hver dag bruger på at høre radio eller se tv.

Andre statistikområder er annoncering i radio og TV med oplysning om antal og varighed af tv-reklamespots, eller oplysninger om apparater og distribution, hvor man bl.a. kan finde oplysninger om, hvor mange husstande der modtager tv via henholdsvis kabel-tv, parabol eller antenne.

Statistikken har tidligere været offentliggjort i den nu lukkede ”Mediestatistikbanken”, som startede statistikken op i 2004. I 2012 blev statistikken overført til Danmarks Statistiks Statistikbanken. Statistikken dækker over en række tabeller, der til sammen giver et overblik over radio- og tv-statistik.
Dokumentation

Statistikbanken

Link til Statistikbankens tabeller statistikbanken.dk

Følgende er supplement til Statistikdokumentationen:

Statistikdokumentation

Få et overblik over statistikkens formål, indhold og kvalitet. Her kan du bl.a. få svar på, hvilke kilder statistikken bygger på, hvad den indeholder og hvor ofte den udkommer.

Børn og kultur

Børn og kultur samler statistikken om børns kulturvaner og kulturforbrug.

Børn og kultur

Bliv fortrolig med Statistikbank­en


Kusus - Statistikbanken grundlæggende

Kursusoversigt

Ansvarlig for siden

Henrik Huusom