Gå til sidens indhold

It-anvendelse i virksomheder 2013

Publikationen It-anvendelse i virksomheder 2013 analyserer virksomhedernes it-anvendelse i bred forstand: it-systemer, netværk, bredbånd, elektronisk handel, grøn it, cloud computing og meget andet. I dette års undersøgelse er der lagt særlig vægt på virksomhedernes brug af sociale medier.

It-anvendelse i virksomheder 2013 er baseret på svarene fra omkring 4.000 virksomheder med mindst ti ansatte.

Virksomheder med e-salg bruger ofte sociale medier
En af de mange interessante konklusioner i publikationen er, at 56 pct. af virksomhederne med e-salg bruger de sociale medier aktivt, mens andelen er 40 pct. for alle virksomheder.

Flere store end små virksomheder bruger sociale medier, men forskellen er ikke markant. De store virksomheder supplerer dog hyppigere de sociale netværk som Facebook med andre typer sociale medier, fx med egen blog.

Mindre end en tredjedel af websalget sker til private forbrugere
Blandt en lang række andre interessante oplysninger i publikationen er disse facts:

  • Mindre end en tredjedel af websalget sker til private forbrugere.
  • Mere end hver tredje virksomhed med websalg har modtaget web-ordrer fra andre EU-lande. Hver femte fra et land fra resten af verden.
  • Andelen af virksomheder, der benytter sig af cloud computing, er steget med en femtedel fra 2012 til 2013.
  • Generelt har virksomheder, der benytter cloud computing intensivt, hurtigere bredbåndsforbindelser end øvrige virksomheder.
  • 60 pct. af virksomhederne har mobil adgang til internettet i 2013 mod 53 pct. i 2012.

It-anvendelse i virksomheder

Kolofon

It-anvendelse i virksomheder
Erhvervsliv
ISBN pdf: 978-87-501-2096-4
Udgivet: 9. december 2013 kl. 09:00
Antal sider:
Kontaktinfo:
Gitte Frej Pedersen
Telefon: 39 17 31 19

tilmeld dig nyheder

Modtag nyheder om de emner, der interesserer dig