Gå til sidens indhold

Udenrigshandel med tjenester – screening

 Danmarks Statistik normaliserer opfølgning på manglende indberetning efter COVID-årene. Læs mere her.

Indberet via virk.dk

Start indberetning

Nem adgang uden NemID

Indberet uden NemID

Du kan nu indberette digitalt via pc, tablet og smartphone med ny nem adgang uden NemID.
Nem adgang åbner blanket for den seneste periode og fungerer bedst i en nyere browser, fx Chrome.
Log på med virksomhedens CVR-nr., og tast det journalnr., som står i anmodningsbrevet.

Bemærk: Ved brug af denne løsning bør du udfylde og indsende data med det samme, da du ikke kan gemme løbende. Det er desuden ikke muligt at genåbne eller rette efter indsendelse.

Indberetningsfrist

Fristen for indberetning er 25. juni 2021.

NB: Kontakt os på dst.dk/sos ved evt. behov for længere frist grundet COVID-19.

Deltagelse i undersøgelsen er lovpligtig.

Vejledning

Supplerende oplysninger

Hvad skal indberettes?
Hvad er en tjeneste?
Hvorfor er jeg udvalgt til undersøgelsen?
Jeg har ingen udenrigshandel med tjenester – hvorfor skal jeg indberette?
Lovhjemmel

Kontakt

Kontakt statistikkontoret på uhtjenester@dst.dk.

Support til indberetning.

Formål og anvendelse

Udenrigshandel med tjenester – screening er en vigtig del af Danmarks Statistiks opgørelse af udenrigshandel med tjenester, idet undersøgelsens resultater udgør grundlaget for den løbende produktion af statistikken. De endelige tal for udenrigshandel med tjenester bruges bl.a. til at beregne betalingsbalancen.

Emneside: Udenrigshandel med tjenester

Se Nyt fra Danmarks Statistik

Support til indberetning

Kontakt os via vores supportformular. Vi kan svare via e-mail eller ringe dig op.

Support til indberetning

Anmod om udsættelse af frist