Gå til sidens indhold

Kvindekrisecentre

Her kan I indberette oplysninger til statistikken

Indberet via virk.dk

Start indberetning

Her kan I uploade jeres indberetning. Læs mere under:
Hvordan kan I indberette?


Bemærk: Indberetning til ophold er lovpligtig, men henvendelser er frivillig. Vi har sendt et regneark til jeres digitale postkasse (e-boks). Upload indberetning via virk.dk ved at klikke "START INDBERETNING" herover.

Indberetning via virk.dk kræver NemID medarbejdersignatur. Registrering af ophold og henvendelser skal løbende udfyldes, så det er opdateret i starten af hvert kvartal og herefter indsendes til os – I skal således bruge den samme indberetningsløsning hele året.

Hvad bliver jeres indberetning brugt til?

Her indberetter kvindekrisecentre, der er oprettet og drevet efter §109 i serviceloven oplysninger om kvinder og deres evt. børn, der har været udsat for vold, trusler om vold eller tilsvarende krise i nære relationer - herunder familie- eller samlivsforhold. Jeres indberetning er nødvendig for at kunne belyse belægning og ressourceudnyttelse på de enkelte kvindekrisecentre, opholdets varighed mv.. Statistikken bruges bl.a. af ministerier, politikere, brancheorganisationer, forskere og presse. Se "Nyt fra statistikken" nederst på siden.

Mere om indberetningen:

Frister for indberetning
Periode Frist
1. kvartal 2023 28. april 2023
2. kvartal 2023 31. juli 2023
3. kvartal 2023 16. oktober 2023
4. kvartal 2023 15. januar 2024

Anmod om længere frist.

Hvilke oplysninger skal I indberette?

Her kan I hente en oversigt over alle spørgsmål i undersøgelsen som kladde eller som forberedelse til jeres indberetning.
OBS: Kladden kan indeholde spørgsmål, der ikke vises til alle virksomheder i den digitale indberetningsløsning.

Se alle spørgsmål: kvindekrisecentre 2023 (PDF - kladde).

Hvordan kan I indberette?

Indberet digitalt med MitID Erhverv. Ejere af enkeltmandsvirksomheder kan også indberette med deres private MitID til erhverv.

Vælg START INDBERETNING øverst på denne side, og indberet med MitID Erhverv.

  • Når I er logget ind, kan I indberette til flere statistikker og for flere perioder.
  • Hvis indberetningen afbrydes, kan I gemme en kladde.
  • I kan genåbne og rette indsendte indberetninger med MitID Erhverv.
Hvorfor skal I indberette?

Indberetningen er lovpligtig

EU-lovgivning forpligter Danmark til at producere en række statistikker om erhvervslivet.

Lov om Danmarks Statistik §§ 8-12a forpligter virksomheder til at indberette oplysninger til statistik.

Antal virksomheder med indberetningspligt til denne statistik

Danmarks Statistik anmoder hvert år ca. 160 virksomheder om en lovpligtig indberetning.

Hvordan udvælges virksomheder?

Antal virksomheder med indberetningspligt til denne statistik: Alle kvindekrisecentre, der er oprettet og drevet efter §109 i serviceloven. Hvordan udvælges deltagerne?: Alle kvindekrisecentre, der er oprettet og drevet efter §109 i serviceloven.

Læs mere om dataindsamling fra virksomheder.

Hjælp til indberetning
Brug for hjælp?

Vores supportteam kan svare jer via e-mail eller ringe jer op.

Support til indberetning.

Længere frist?

I kan anmode om længere frist via vores supportformular.

Anmod om længere frist.

Seneste "Nyt fra statistikken"

Flere kvinder bor på kvindekrisecenter

9. oktober 2023

Flere kvinder bor på kvindekrisecenter

I 2022 har 3.000 kvinder opholdt sig på et kvindekrisecenter. Det er en stigning på 12 pct. siden 2021.

Tabeller i Statistikbanken om 'Kvindekrisecentre'


Emneside: Kvindekrisecentre. 

Statistikdokumentation: Kvindekrisecentre.