Gå til sidens indhold

Udenrigshandel med fly og helikoptere i udenlandske registre

Her kan I indberette oplysninger til statistikken

Indberet via virk.dk

Start indberetning

Virksomheder bruger typisk ca. ?? minutter på denne indberetning.

Hvad bliver jeres indberetning brugt til?

Som en del af opgørelsen af Danmarks samhandel med udlandet indsamler Danmarks Statistik oplysninger om udenrigshandel med fly og helikoptere.

En del af de fly og helikoptere ligger udenfor danske registre. Derfor supplerer Danmarks Statistik data med oplysninger om transaktioner med fly og helikoptere udenfor danske registre direkte fra en række specifikt udvalgte virksomheder.

Mere om indberetningen:

Frister for indberetning
Periode Frist
1. kvartal 2022 19. april 2022
2. kvartal 2022 18. juli 2022
3. kvartal 2022 17. oktober 2022
4. kvartal 2022 16. januar 2023

Anmod om længere frist.

Hvad skal I indberette?

Her kan I hente en oversigt over alle spørgsmål i undersøgelsen som kladde eller som forberedelse til jeres indberetning.

OBS: Kladden kan indeholde spørgsmål, der ikke vises til alle virksomheder i den digitale indberetningsløsning.

Se alle spørgsmål: Udenrigshandel med fly og helikoptere i udenlandske registre.

Bemærk: Virksomheden skal anvende det fremsendte regneark til upload. Har du ikke fået et regneark tilsendt, bedes du kontakte statistikkontoret.

For fly og helikoptere i udenlandske registre, har virksomhederne mulighed for at foretage en nulindberetning, da dette ofte vil være tilfældet.

Hvordan kan I indberette?

Indberet digitalt via pc, tablet eller smartphone – med eller uden MitID/NemID medarbejdersignatur. Ejere af enkeltmandsvirksomheder kan også indberette med deres private MitID/NemID til erhverv.

Vælg START INDBERETNING ovenfor, og indberet med MitID/NemID medarbejdersignatur.

  • Når I er logget ind, kan I indberette til flere statistikker og for flere perioder.
  • Hvis indberetningen afbrydes, kan I gemme en kladde.
  • I kan genåbne og rette indsendte indberetninger med MitID/NemID medarbejdersignatur.
Hvorfor skal virksomheden indberette?

Indberetningen er lovpligtig

EU-lovgivning forpligter Danmark til at producere en række statistikker om erhvervslivet.

Lov om Danmarks Statistik §§ 8-12a forpligter virksomheder til at indberette oplysninger til statistik.

SLET OVENSTÅENDE VED FRIVILLIGE TÆLLINGER

Antal virksomheder med indberetningspligt til denne statistik

Hvert år er ca. 3 selskaber pligtige til kvartalsvis indberetning.

Hvordan udvælges virksomheder?

Virksomhederne udvælges på baggrund af deres transaktionsmønster.

Typisk tidsforbrug pr. indberetning er ?? minutter.

Virksomheder kan frivilligt oplyse deres tidsforbrug i indberetningsløsningen. Virksomheder bruger typisk ca. ?? minutter på denne indberetning – inklusiv adgang, fremskaffelse af oplysninger, indtastning og eventuel support.

Hjælp til indberetning
Brug for hjælp?

Vores supportteam kan svare jer via e-mail eller ringe jer op.

Support til indberetning.

Længere frist?

I kan anmode om længere frist via vores supportformular.

Anmod om længere frist.

Seneste "Nyt" fra statistikken

Søtransport trak eksporten ned i december

8. februar 2023

Søtransport trak eksporten ned i december

I december faldt den samlede eksport af varer og tjenester med 3,0 pct. til 155 mia. kr. Den samlede import faldt med 13,5 pct. til 131 mia. kr., hvilket især skyldes køb af et patent på 17 mia. kr. i november.

Tabeller i Statistikbanken om 'Betalingsbalancens løbende poster'


Emneside: Import og eksport af varer og tjenester.

Statistikdokumentation: Udenrigshandel med tjenester.

Support til indberetning

Kontakt os via vores supportformular. Vi kan svare via e-mail eller ringe dig op.

Support til indberetning

Anmod om udsættelse af frist