Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

Vejseg­mentering

landevej og marker

Ram din målgruppe med statistik på veje og adresser

Vejsegmentering betyder, at du får rangordnet nogle geografiske områder efter, hvor der er størst sandsynlighed for at ramme en bestemt målgruppe. Vejene kan rangordnes inden for geografiske områder såsom en kommune eller alle postnumre i Århus og omegn.

Få hjælp til at udvælge veje

Produktet vejsegmentering er designet til dig der ønsker at ramme en bestemt målgruppe, fx i forbindelse med et salgsfremstød. Hvis du fx har en virksomhed, der fremstiller barnestole til cykler, så vil du med vejsegmentering kunne nøjes med at omdele reklamer på de veje, hvor der er en høj andel af familier med mindst et barn under fire år.

Mulighederne er mange

Du kan få rangordnet oplysningerne på mange forskellige måder, fx efter:

  • husstandsindkomst
  • uddannelsesniveau
  • boligtype og mange flere

Kombinér oplysninger

Du kan også kombinere de forskellige oplysninger, så du rammer præcis den målgruppe, du er interesseret i at nå. Hvis du sælger barnestole til cykler i den dyre ende af markedet, så kan du fx kombinere antallet af familier med mindst et barn under fire år med et niveau for husstandsindkomsten.

 

Pris

Danmarks Statistik afgiver et tilbud baseret på en vurdering af antallet af husstande, antallet af baggrundsvariable og indholdet af variablerne.

Kontakt

DST Consulting
Erik Sommer, tlf: 39 17 35 82

Skræddersyede løsninger

Vi kan sagtens hjælpe med at kombinere data og kort. Der er i så fald tale om en skræddersyet opgave og du skal kontakte en af vores konsulenter i DST Consulting.Læs mere omskræddersyede løsninger

Relaterede produkter

Kvadratnet

Oplands- og afstandsanalyser


Vil du vide mere?


 

Ansvarlig for siden

DST Consulting