Privatlivs- & Cookiepolitik

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Læs mere om vores Privatlivs- & Cookiepolitik her

NemID admini­strator og LRA

En NemID administrator eller en LRA (Local Resource Administrator) har ansvaret for virksomhedens digitale signaturer. Denne person skal fx godkende bestilling af en medarbejdersignatur.

Den første medarbejder i virksomheden, som bestiller en medarbejdersignatur, bliver automatisk NemID administrator.

Hvem er min NemID administrator?

Hvis du allerede har en medarbejdersignatur, kan du logge ind på selvbetjening på Nets DanIDs hjemmeside og finde navnet på NemID administrator.

Se her, hvordan du finder NemID administrator

Hvis du ikke allerede har en NemID medarbejdersignatur, bliver du nødt til at forhøre dig i organisationen. Nets-DanID, som udsteder medarbejdersignaturer, må desværre af hensyn til sikkerheden ikke oplyse, hvem NemID administrator er.

Typisk sidder NemID administratoren i virksomhedens it-afdeling eller i personaleafdelingen.

Browsere til indberetning

Du kan bruge de fleste browsere, når du indberetter. Edge og Safari virker dog kun med nøglekort.

Læs mere om understøttede browsere

Ansvarlig for siden

Erhvervs­indberetning og -registre